EENDJESRACE 2024

Koop Lions Levefanum eendjesrace loten en ondersteun daarbij het jaarlijkse ouderendiner en uw favoriete vereniging

De Lions bad-eendjes race wordt ook dit jaar op Koningsdag 27 april gehouden. Er worden duizenden bad-eendjes met rugnummers te water gelaten in de Kromme Rijn. De nummers op de eendjes zijn gekoppeld aan de nummers op de loten. De eerste eendjes die aankomen, winnen prijzen. Er zijn meer dan 50 mooie prijzen te winnen. Deze prijzen zijn beschikbaar gesteld door de lokale middenstand en horeca uit onze gemeente.

Verkoop loten

De verkoop start per 27 maart aanstaande. Loten zijn vanaf dat moment tot de eendjesrace op Koningsdag 14.00 uur aan te schaffen. De aankoop en betaling van de loten gebeurt digitaal. Scan onderstaande QR code of ga naar deze link om loten te bestellen.

QR code Eendjesrace 2024

Nadat u heeft afgerekend, ontvangt u de lotnummers in uw mail (let op! Soms komen deze mails in uw spambox). De prijs van een lot is €2,50 en vanaf 5 loten of meer €2,00 per stuk. Bij de bestelling kunt u eventueel kiezen welke deelnemende vereniging u met deze aankoop mede wilt ondersteunen. Op deze site kunt u binnenkort zien welke prijzen zijn te winnen. Winnaars van de prijzen worden per mail geïnformeerd welke prijs men heeft gewonnen en de prijzen zijn af te halen bij de winkel voor herenschoenen en lederwaren Ter Steeg in het centrum van Wijk bij Duurstede.

Goede doel(en)

De deelnemende (sport)vereniging krijgt €1,00 per verkocht lot voor eigen verenigingsactiviteiten. Dit zijn euro’s die verenigingen altijd goed kunnen gebruiken. Het overige deel van de opbrengst wordt gebruikt door Lions Levefanum voor het jaarlijkse Winterdiner voor ouderen in onze gemeente. Het Lions Winterdiner is inmiddels een jaarlijkse traditie geworden dat zeer wordt gewaardeerd door de bezoekers.

De race op Koningsdag

De eendjesrace vindt reeds voor de tiende keer plaats. De start van de eendjes race is bij het Walplantsoen om 14.00 uur.

De duizenden eendjes worden dan via een shovel, bediend door onze burgemeester, te water gelaten. Ten opzichte van voorgaande jaren hebben we het parcours ingekort en is de finish is nu bij de Dorestad-dammen, bij de Prins Hendrikweg tegenover de ingang van 't Sant.

Uiteraard denken wij aan het milieu

Aan het eind van de race worden alle badeendjes weer uit het water gehaald. De race wordt begeleid door de SeaLions en zij zorgen ervoor dat alle eendjes uit het water worden gehaald.